Mitä fantasiakirjoja kuuluu Dragonlance-sarjaan? Onko Margaret Weis kirjoittanut muuta kuin Kuolemanportti-sarjan? Mitä muita fantasiasarjoja on olemassa?

Kysytty

Mitä fantasiakirjoja kuuluu Dragonlance-sarjaan? Onko Margaret Weis kirjoittanut muuta kuin Kuolemanportti-sarjan? Mitä muita fantasiasarjoja on olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Dragonlance-sarja koostuu kronikoista, legendoista ja saagoista.Sarjaan kuuluvia lukuisia teoksia voi hakea Turun kaupunginkirjaston verkkokirjastosta http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=form2&sesid=1008955372 kirjoittamalla sarjan nimi "Dragonlance" kohtaan "teoksen nimi". Muita Margaret Weisin sarjoja ovat Kuolemanportti ja uusin Mustamiekka.

Muita fantasiasarjakirjailijoita ovat mm. David Eddings, Tad Williams, Robin Hobb, Raymond Feist, Robert Holdstock, Brian Jacques, Anne McCaffrey sekä suomalainen Taru Väyrynen. Lisätietoa sarjoista saat teoksista Niclas Bengtsson: Mielikuvituksen rajaton riemu: bibliografia ja johdatus fantasiakirjallisuuteen (2000) ja Ulla Virtanen (toim.): Aikuisten jatko- ja sarjakirjat (2001).

Kysy kirjastonhoitajalta -arkistosta http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.asp löytyy myös lista Dragonlance -kirjoista vuoteen 2000 asti hakusanalla Dragonlance.