Otsikko
Tarvitaanko Celia äänikirjaston aktivoimiseksi varata aika?

Kysytty

Tarvitaanko Celia äänikirjaston aktivoimiseksi varata aika?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Celian äänikirjat on tarkoitettu niille, joilla on lukemisen este. Äänikirjoja voi kuunnella joko Celian cd-levyiltä tai Celianet-sivun kautta, www.celianet.fi.

Cd-levyasiakkaan kirjastokorttiin laitetaan neuvontatiskissä merkintä Celia-asiakkuudesta eikä aikaa tarvitse varata asiakaskeskusteluun.

Celianet-asiakkaalle varataan aika Tietopalvelun palvelupisteestä ja asiakaskeskusteluun varataan aikaa noin 20-45 minuuttia. Rekisteröinnin jälkeen varmistetaan, että tunnukset ovat tulleet asiakkaan sähköpostiin. Älylaitteelle haetaan sovelluskaupasta äänikirjojen kuunteluun Pratsam Reader -sovellus ja tutustutaan sen käyttöön. Aikaa varataan tarpeen mukaan opastamiseen. Jyväskylässä pääkirjaston Tietopalvelun puhelinnumero on 014 2664104.

Rekisteröinti tarvitaan myös silloin, jos asiakas haluaa saada Celiasta cd-levyjä postin kautta kotiin, esim. hankalan liikkumisen takia. Rekisteröinnin voi tehdä myös avustaja valtakirjan kanssa.