Näkövammainen henkilö haluaisi liittyä Celia-kirjastoon, miten se onnistuu? Voiko kaikissa kirjastoissa Satakunnan alueella liittyä Celian asiakkaaksi? Saako…

Kysytty

Hei! Näkövammainen henkilö haluaisi liittyä Celia-kirjastoon, miten se onnistuu? Voiko kaikissa kirjastoissa Satakunnan alueella liittyä Celian asiakkaaksi? Saako kirjastosta lainata Celia-kirjaston kuunteluun tarvittavan soittimen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Porin kirjastosta kerrottiin, että aivan varmaa tietoa kaikista kirjastoista hänellä ei ole, mutta todennäköisesti se on kaikissa Satakunnan alueen kirjastoissa mahdollista. Asian voi varmistaa ottamalla yhteyttä omaan lähikirjastoon. Suurin osa Celian äänikirjoista lainataan ja kuunnellaan verkon kautta. Kirjasto voi tarvittaessa hankkia Celian äänikirjoja myös CD-levyinä.  Tällöin asiakas voi saada Daisy-soittimen lainaksi kuuntelua varten. Soitinten lainausta hoitaa Näkövammaisten liiton Daisy-kuuntelulaitepalvelu.

Alla lisää tietoa Celian palveluista ja äänikirjojen lainaamisesta cd-levyinä:

https://www.celia.fi/palvelut/aanikirjat-yksityishenkiloille/

https://www.celia.fi/palvelut/aanikirjat-yksityishenkiloille/cd/