Isoäitini haluaisi kuunnella äänikirjoja, ja huomasin mahdollisuuden saada niitä kirjastosta. Hän näkee itse kovin huonosti, ja epäilen onko hänellä wifiä, eli…

Kysytty

Hei!
Isoäitini haluaisi kuunnella äänikirjoja, ja huomasin mahdollisuuden saada niitä kirjastosta.
Hän näkee itse kovin huonosti, ja epäilen onko hänellä wifiä, eli isäni pitäisi aina ladata äänite hänelle, jotta kuuntelu sujuu helposti. Onko lataaminen mahdollista kaikkia äänikirjoja koskien? Montako äänikirjaa on tarjolla ladattavaksi? Käykö lataaminen helposti esim kaikkiin tabletteihin?
Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Kotimaiset Ellibs-palvelun kautta saatavilla olevat e-äänikirjat toimivat selaimessa, eli vaativat siis verkkoyhteyden, eivätkä ole näin ollen ladattavissa.

Sen sijaan Celia-palvelun (https://www.celia.fi/) äänikirjoja voi ladata eri laitteille, kuten esimerkiksi tabletille tai älypuhelimelle. Celia-palvelu on tarkoitettu henkilöille, joille vamman, sairauden tai muun vastaavan syyn vuoksi lukeminen on hankalaa. Celia-palvelun tunnukset ja käyttöohjeet, sekä opastukset palvelun käyttöön saa kirjastosta. Celianet-verkkopalvelussa on tarjolla yli 40 000 äänikirjaa.