Löytyykö Ornella Vanonin esittämää laulua, joka on Leonardo da Vincin säveltämä(?) ja tuttu TV-sarjasta Leonardo da Vincin elämä (v.1981) joltakin tallenteelta…

Kysytty

Löytyykö Ornella Vanonin esittämää laulua, joka on Leonardo da Vincin säveltämä(?) ja tuttu TV-sarjasta Leonardo da Vincin elämä (v.1981) joltakin tallenteelta? Kuulin sen aikoinaan radiosta ja äänitin, mutta olen kadottanut kasetin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti ainakaan pääkaupunkiseudun kirjastoista ei löydy mitään viitettä tämän TV-sarjan musiikkiin. Ornella Vanonin levyjä on muutamia, mutta ne ovat lähinnä iskelmä- ja popmusiikkia.

Leonardo da Vinci oli monikykyinen mies, mutta ei kuitenkaan tiettävästi säveltänyt mitään - piirsi kyllä soittimia. 1700-luvulla on elänyt Leonardo Vinci -niminen säveltäjä.

Itse en muista tuon TV-sarjan musiikista yhtään mitään (katsoin muistaakseni kyllä sarjaa), joten en tiedä, millaisesta musiikista tässä on kyse. Jotta voisimme edetä etsinnässä, pitäisi tietää ainakin laulun tarkka nimi. Tuon ajan TV-ohjelmien musiikista ei levyjä juurikaan tehty, joten jos kyseessä on jokin vanhan musiikin sävellys (laulajan myöhempi ura huomioon ottaen se tuntuisi yllättävältä), on mahdollista löytää se erikseen.