Sain esitteen Zinio-lehtipalvelusta. Esitteestä ei käy ilmi, ovatko lehdet vain ulkomaisia. - Noo, asensin lukuohjelman ja tein itselleni tilin. Sitten kun…

Kysytty

Sain esitteen Zinio-lehtipalvelusta. Esitteestä ei käy ilmi, ovatko lehdet vain ulkomaisia. - Noo, asensin lukuohjelman ja tein itselleni tilin. Sitten kun yritän päästä Zinioon, olen klikannut meiliä luotuani tilin, niin eipäs vain päästä palveluun.

Kysyvät kirjautuessa käyttäjätunnusta. Sellaista ei pyydetty luodessani tilin, joten käytin sp-osoitetta ja ilmoittamaani salasanaa. Kysyin palvelusta uutta salasanaa ja sekään ei toimi.

Ovatko lehdet vain angloamerikkalaisia? Jos ovat, niin deletoin koko ohjelman. Osaan enkkua hyvn, mutta olen jo eläkeiässä ja on niin paljon muuta, etten ennätä lukea vieraan maan lehdykäisiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Zinion lehdet ovat kaikki ulkomaisia, pääasiassa englannin kielellä, joitakin italiaksi ja ranskaksi.

Sähköpostiosoite on automaattisesti käyttäjätunnus. Ongelma saattaa olla siinä, että olette ilmeisesti luonut tilin suoraan Zinioon. Vaikuttaa siltä, että pyritte nyt RBdigital gatewaylle Zinio-tunnuksilla, mutta sinne ei pääse kirjautumaan, jos ei ole tehnyt tiliä RBdigital gatewaylle. Kirjaston esitteissä ohjeistus on, että ensin pitäisi luoda RBdigital gateway -tili.

Kirjastossa on tarjolla "lainaa kirjastonhoitaja -palvelu". Sitä kautta voi varata ajan yksityiseen neuvontaan, jossa voi saada opastusta myös Zinioon kirjautumisessa.