Otsikko
Mitä kaikkia saksankielisiä lehtiä Vantaan, Helsingin ja Espoon kirjastoihin tulee? Luen parhaillaan yo-kirjoituksiin ja treenille olisi tarvetta. Erityisesti…

Kysytty

Mitä kaikkia saksankielisiä lehtiä Vantaan, Helsingin ja Espoon kirjastoihin tulee? Luen parhaillaan yo-kirjoituksiin ja treenille olisi tarvetta. Erityisesti Länsi-Vantaan kirjastojen ja ydinkeskustan kirjastojen tarjonta kiinnostaa. Myös sanomalehdet kiinnostavat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kirjastoihin tulee runsaasti (useita kymmeniä) saksankielisiä lehtiä, niin yleisaikakaus-, harraste- kuin sanomalehtiäkin.

Parhaiten saksankielisiä lehtiä voit hakea HelMet - aineistotietokannasta (http://www.helmet.fi) siten, että valitset hakutavaksi Opastettu haku ja sen alta sanahaku-linkin. Sanahaussa voit hakusanaksi antaa esim. lehti, sekä rajata aineiston (lehdet) ja kielen (saksa), niin saat listan kaikista pääkaupunkiseudun kirjastoihin tulevista saksankielisistä lehdistä.

Halutessasi voit lisäksi rajata haluamasi kirjastot. Jos haluat tietyn aiheisia esim. sisustuslehtiä niin hakusanaksi tulee "lehti sisustus" tai jos haluat naistenlehtiä niin hakusanaksi voit laittaa "naistenlehdet", ja sitten tietenkin ne rajaukset.
Onnea kirjoituksiin!