Tarvitsisin koulutehtävääni varten tiedon, paljonko pääkaupunkiseudulla (Espoo, Vantaa, Helsinki) asuu 20-30- vuotiaita. Kiitos paljo avustanne!

Kysytty

Hei! Tarvitsisin koulutehtävääni varten tiedon, paljonko pääkaupunkiseudulla (Espoo, Vantaa, Helsinki) asuu 20-30- vuotiaita. Kiitos paljo avustanne!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tutkin erilaisia tilastoja etsiessäni vastausta kysymykseesi. Aivan suoraa vastausta en niiden perusteella pysty antamaan. Helsingin kaupungin tilastollisen vuosikirjan 2003 mukaan vuodenvaihteessa 2002/03 Helsingissä oli asukkaita ikäryhmässä 20-24v 44 304 ja 25-29v 52 711. Vastaavat tiedot Espoon osalta löytyvät varmasti Espoon kaupungin tilastollisesta vuosikirjasta, jota on Helsingissä pääkirjastossa Pasilassa (käsikirjastokappale) sekä useissa Espoon kirjastoissa. Vantaan kaupungin tilastollinen vuosikirja tulee esim. Tikkurilan kirjastoon. Internetistä www.espoo.fi-sivulta on linkki Espoon taskutilastoon, jossa on tietoa Espoon asukkaista, montako prosenttia koko asukasluvusta ikäryhmittäin, mutta ryhmissä 15-24v ja 25-64v. Suomen tilastollisesta vuosikirjasta (2003) löytyy tietoa väestöstä iän mukaan maakunnittain. Uudellamaalla on ollut asukkaita 31.12.2003 ikäryhmässä 20-24v 89 803 ja ikäryhmässä 25-29v 102 446. Myös Vantaan kaupungin sivulta www.vantaa.fi löytyy tilastotietoa Vantaalta. Netissä olevan Vantaan kaupungin tilastollisen vuosikirjan (vuodelta 2002) mukaan Vantaalla oli kyseisenä vuonna asukkaita ikäryhmässä 20-24v 11.946 ja ikäryhmässä 25-29v 12.944. Espoon kaupungin tilastollinen vuosikirja on myös netissä, linkki sivulta www.espoo.fi, mutta sieltä ei juuri nyt ainakaan pystynyt väestötilastoa lukemaan.