Saako Informaatiotutkimus, 2001 no 4 lehdessä julkaistua Reijo Komulaisen artikkelia Dialogi kirjaston neuvontaprosessissa lukea elektronisessa muodossa…

Kysytty

Saako Informaatiotutkimus, 2001 no 4 lehdessä julkaistua Reijo Komulaisen artikkelia Dialogi kirjaston neuvontaprosessissa lukea elektronisessa muodossa Helsingin kaupunginkirjaston työasemalla? Voisitteko luettella FinElibin resursseja, joka ovat käytettävissa kaupunginkirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaankin Reijo Kumpulaisen saman nimistä artikkelia, jota ei valitettavasti ole elektronisessa muodossa; artikkeli käsittelee lähinnä perinteistä kasvokkaista neuvontaprosessia kirjaston tietopalvelussa. Manuaalista versiota löytyy parhaiten yliopiston kirjastosta, esim. pääkirjastosta ja opiskelijakirjastosta.

Helsingin kaupunginkirjaston tarjoamiin digitaalisiin resursseihin pääsy tapahtuu pääosin kirjastojen työasemilta. Osa tietokannoista on samoja kuin FinElibissäkin (esim. Elektra, PCI, NetMot ja Ebsco, josta palvelun tilaajan toivomusten mukaisesti on saatavilla erilaisia versioita).