Otsikko
Mitä tapahtuu lehdille, jotka poistetaan kirjaston käytöstä? Minne katosivat Tuomelan kirjastosta Ottobre käsityölehdet hyllystä? Voiko niitä vanhoja lehtiä…

Kysytty

Mitä tapahtuu lehdille, jotka poistetaan kirjaston käytöstä? Minne katosivat Tuomelan kirjastosta Ottobre käsityölehdet hyllystä? Voiko niitä vanhoja lehtiä lainata / ostaa Tuomelasta? Onko ne siirretty pääkirjastoon tai myydäänkö ne kirjaston aineistojen poistomyynneissä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ottobre design -käsityölehteä ei ole tilattu vuonna 2009 Tuomelan kirjastoon. Sen sijaan se tulee Hämeenlinnan pääkirjastoon, kirjastoauto Pietariin, Jukolan kirjastoon ja Lammin kirjastoon. Yksittäisiä numeroita voi varata omaan lähikirjastoon ja jos lehti on toisessa toimipaikassa hyllyssä, ei sen varaaminen maksa asiakkaalle mitään. Varauksen voi tehdä kirjaston asiakaspalvelussa tai verkossa http://hameenlinna.kirjas.to kunhan sinulla on kirjastokortti ja salasana.

Osa kirjastoon tulevista aikakausilehdistä poistetaan ja myydään pääkirjaston poistokirjamyynneissä. Ottobre design-lehden vanhoja numeroita säilytetään Hämeenlinnan pääkirjastossa kuluva vuosi + viisi vuotta. Varastoitujakin numeroita ja vuosikertoja voi pyytää varattavaksi omaan asiointikirjastoon.