Otsikko
Onko ulkomailla asuvan mahdollista hankkia kirjastokortti?

Kysytty

Hei, onko ulkomailla asuvan mahdollista hankkia kirjastokortti? Haluaisin lukea nimenomaan kirjoja elektronisesti, omalta laitteeltani.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokortin hankkimiseen tarvitaan yleensä käynti kirjastossa, jotta henkilöllisyys voidaan tarkistaa henkilöllisyystodistuksesta. Esimerkiksi pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoissa kortin hankkimisen yhteydessä vaaditaan myös Suomessa sijaitseva osoite. Myöhemmin kortilla oleva osoite on mahdollista vaihtaa ulkomaille.

Kun kortin on hankkinut, sillä voi käyttää e-kirjoja myös ulkomailta, jos käytössä on vain nettiyhteys.

3 ääntä

Kommentit

Hei olen Portugalissa asuva, verot Suomeen maksava suomen kansalainen. Olen hankkimassa e-kirjaa ja kysymys kuuluu voinko saada Helmetin kirjastokorttia ja miten pitää menetellä?

Jos haluat vastauksen kirjastolta, klikkaa sivun yläreunassa "Kysy" ja kirjoita asiasi avautuvaan lomakkeeseen.