Asun Tanskassa ja siksi minulla ei ole suomalaista kirjastokorttina eikä pin koodia. Kuitenkin haluaisin lukea suomenkielistä kirjallisuutta. Voitteko auttaa?

Kysytty

Asun Tanskassa ja siksi minulla ei ole suomalaista kirjastokorttina eikä pin koodia. Kuitenkin haluaisin lukea suomenkielistä kirjallisuutta. Voitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu

Sinulla tulisi olla jonkun suomalaisen kirjaston kirjastokortti lainataksesi sähköistä e-aineistoa kirjastosta. Kirjastokortin hankkiminen edellyttää fyysistä käyntiä kirjastossa ja kuvallisen henkilöllisyystodistuksen esittämistä. Kirjastokorttia ei voi saada käyttöönsä etänä sähköisesti.

Tässä esimerkkinä pääkaunkiseuden Helmet-kirjaston käyttösääntöjä:
https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_…