Minun pitäisi saada lainani uusittua tänään, enkä pääse kirjastoon. Kun klikkaan "Omia tietojani" saan virheraportin: "HTTP Status 404 - /iii/cas/login type…

Kysytty

Minun pitäisi saada lainani uusittua tänään, enkä pääse kirjastoon. Kun klikkaan "Omia tietojani" saan virheraportin:

"HTTP Status 404 - /iii/cas/login
type Status report
message /iii/cas/login
description The requested resource (/iii/cas/login) is not available. Apache Tomcat/5.5.20"

Mikä neuvoksi? En mielelläni maksaisi myöhästymismaksuja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-palvelussa on ollut viime aikoina teknisiä ongelmia, joiden vuoksi asiakkaat eivät ole päässeet kirjautumaan palvelun kautta omiin tietoihinsa ja esim. uusimaan lainojaan verkossa. Ongelmaa selvitellään ja sen pitäisi korjautua pian.

Tällaisissa tilanteissa kannattaa mieluiten soittaa kirjastoon puhelimella (kun kyse on pääkaupunkiseudu yleisistä kirjastoista, mihin tahansa HelMet-alueen kirjastoon) ja pyytää uusimaan lainat puhelimitse. Oma kirjastokortti on hyvä olla tällöinkin käsillä, koska asiakastiedot löytyvät kätevimmin ja luotettavimmin, jos voi kertoa puhelimessa oman asiakastunnuksensa kirjastokortistaan.

Lainojen uusintapyyntöjä ei kannata lähettää sähköpostitse. Se voi olla hankalaa mm. siitä syystä, että samannimisiä asiakkaita voi olla useita.