Olen porilainen ja innostuin kovasti Ziniosta. Pystynkö saamaan Helmet-tunnukset Porista käsin vai pitääkö minun vierailla jossain teidän kirjastossanne? Ja…

Kysytty

Hei, olen porilainen ja innostuin kovasti Ziniosta. Pystynkö saamaan Helmet-tunnukset Porista käsin vai pitääkö minun vierailla jossain teidän kirjastossanne? Ja missä on siinä tapauksessa Kamppia lähinnä oleva Helmet-kirjasto?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa toimivan HelMet-kirjastokortin saa käymällä jossakin näiden kirjastojen palvelupisteessä ja esittämällä voimassa olevan kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Henkilöllisyyden tarkistamisen vuoksi ei korttia valitettavasti voi saada postitse, vaan se vaatii henkilökohtaista käyntiä. Zinioon pääsee kirjautumaan kirjastokortissa olevalla numerolla ja nelinumeroisella pin-koodilla, joka annetaan kortin tekemisen yhteydessä.

Kamppia lähinnä oleva kirjasto on Kirjasto 10 Postitalossa, aivan Raitatieaseman vieressä. Kirjasto 10:n yhteystiedot ja sijainti löytyvät osoitteesta http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kirjasto_10. Periaatteessa vielä lähempänä Kamppia on Lasipalatsissa sijaitseva Kohtaamispaikka, joka tosin ei ole ihan perinteinen kirjasto vaan enemmänkin tietokoneita ja muita palveluja tarjoava paikka. Sen yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kohtaamispaikkalasipal…. Kaikkien HelMet-kirjastojen tiedot löytyvät osoitteesta http://www.helmet.fi/fi-FI. Tervetuloa käymään!