Voiko henkilöllisyystodistuksella lainata kirjastosta jos kirjastokortti on unohtunut kotiin?

Kysytty

Voiko henkilöllisyystodistuksella lainata kirjastosta jos kirjastokortti on unohtunut kotiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastoissa eli Espoon, Helsingin, Vantaan ja Kaunaisten kaupunginkirjastossa voi lainata kuvallisella henkilöllisyystodistuksella, jos kirjastokortti on jäänyt kotiin. Lainaaminen ei tosin onnistu automaatilla, mutta tiskiltä lainat saa henkilöllisyystodistuksella.

Lisää kirjastokorttiin liittyvää tietoa löytyy osoitteesta http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa.