Onko teillä siellä Turun kaupunginkirjastossa mahdollisuutta digitoida mikrofilmejä? Muistelisin, että Uutistorilla on mikrofilmilaite, jossa on usb-paikka…

Kysytty

Hei, onko teillä siellä Turun kaupunginkirjastossa mahdollisuutta digitoida mikrofilmejä? Muistelisin, että Uutistorilla on mikrofilmilaite, jossa on usb-paikka. Muistanko oikein?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muistat aivan oikein, Pääkirjaston Uutistorilla on mahdollisuus liittää yhteen mikrofilmilukulaitteeseen kannettava tietokone, jonka avulla mikrofilmeiltä voi skannata. Tietokoneelta voi tulostaa ja siitä löytyy usb-paikat esim. muistitikkua varten.

Pääkirjaston mikrofilmit sijaitsevat varastossa, josta niitä saa tilattua käyttöön seuraavaksi arkipäiväksi. Lista mikrofilmatuista sanomalehdistä löytyy Turun kaupunginkirjaston kotisivuilta: http://www05.turku.fi/kirjasto/linkit/lehtiluettelo/mikrofilmatut_lehde…

Mikrofilmilukulaitteelle kannattaa varata etukäteen aika Uutistorilta, puh. 02-2620621. Samasta numerosta voit tehdä tilauksen mikrofilmeistä. Uutistorin virkailijat neuvovat laitteiden käytössä.