Oliko niin, että vanhoja, 1920 luvun Turun sanomia, pääsee lukemaan kirjastossa? Saako lehtiä kotilainaan tai ostaa? Sukulaiseni on kertonut 1920 luvulla…

Kysytty

Oliko niin, että vanhoja, 1920 luvun Turun sanomia, pääsee lukemaan kirjastossa? Saako lehtiä kotilainaan tai ostaa? Sukulaiseni on kertonut 1920 luvulla sattuneesta tapahtumasta mutta kun tarkka vuosi ei ole muistissa tarvitsen usean vuoden lehdet. Mitä tämä maksaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjastossa ei voi lainata tai ostaa sanomalehtiä, mutta 1920-luvun Turun Sanomia voi lukea mikrofilmiltä. Ensin mikrofilmit täytyy tilata varastosta ja samalla varata aika mikrofilminlukulaitteelle joko kirjastossa tai puhelimitse (02-2620629 tai 02-2620630). Varastotilaukset toimitetaan seuraavana arkipäivänä. Mikrofilminlukulaitteet sijaitsevat pääkirjaston tieto-osastolla uudisosan toisessa kerroksessa.
Mikrofilmiltä voi tallentaa muistitikulle tai ottaa A4-kokoisia kopioita 20 senttiä/A4.

Nyttemmin vanhoja sanomalehtiä on digitoitu ja niitä voi lukea Kansalliskirjaston Digi-palvelussa. Turun sanomia on siellä tällä hetkellä (25.10.2018) vuosilta 1905-1929 https://digi.kansalliskirjasto.fi/sanomalehti/titles?name=turun%20sanom…

1 ääntä

Kommentit

1920-luvun Turun sanomat ovat luettavissa digi.kansalliskirjasto.fi -palvelussa.