Onko jotakin keinoa löytää Turun sanomissa tai Helsingin sanomissa olleita ilmoituksia? Tiedän että Turun kaupunki ja Espoon kaupunki ovat kilpailuttaneet 2007…

Kysytty

Hei. Onko jotakin keinoa löytää Turun sanomissa tai Helsingin sanomissa olleita ilmoituksia? Tiedän että Turun kaupunki ja Espoon kaupunki ovat kilpailuttaneet 2007 ostopalveluna hankittavaa kuntouttavaa työtoimintaa. Oletan että tämä julkinen kilpailutus on ollut nähtävillä alueiden pääaikakausilehdissä. Turussa kilpailutus on todennäköisesti tapahtunut 20.6-20.7.2007 välisenä aikana koska määräaika päättyi 20.7. Espoossa tarjouskilpailu päättyi 4.4.2007. Netissä on nähtävillä sosiaali-ja terveyslautakuntien asiakirjat, päätökset ja pöytäkirjat mutta mistään en löydä ilmoitusta millaisessa muodossa tarjous on laitettu julkisesti haettavaksi ja mihin tiedoitusvälineisiin yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston pääkirjaston lehtivarastossa säilytetään Julkiset hankinnat -lehteä vuosilta 2005 - 2009, joista voisi löytyä tarkempaa tietoa vuoden 2007 ilmoituksista ja päivämääristä. Lehtivaraston lehtiin kohdistuvat hakupyynnöt tulee tehdä viimeistään edeltävänä päivänä, esimerkiksi pääkirjaston Tieto-osastolla tai puhelimitse numerosta 02-2620629. Lehtihakuja tehdään pelkästään arkipäivisin. Nykyisin lehti ilmestyy vain verkossa (viimeinen lehti paperiversiona ilmestyi 24.9.2009) http://www.julkisethankinnat.fi/.
Pääkirjaston Uutistorilla voi lukea vuoden 2007 Turun Sanomia joko sidottuina kirjoina tai mikrofilmeinä. Helsingin Sanomia voi lukea pelkästään mikrofilmeinä. Vuoden 2007 Turun Sanomien sidotut lehdet ja mikrofilmit sekä Helsingin Sanomien mikrofilmit löytyvät Uutistorilta, joten niistä ei tarvitse tehdä hakupyyntöjä aikaisemmin. Mikrofilmien lukulaite kannattaa kuitenkin varata etukäteen Uutistorin puhelinnumerosta 02-2620621.