Onko sisäänkirjautumisessa tunnuksena kirjastokortin numero ja sama salasana kuin itsepalvelua käytettäessä? S.isäänkirjautuminen ei ainakaan näillä eväillä…

Kysytty

onko sisäänkirjautumisessa tunnuksena kirjastokortin numero ja sama salasana kuin itsepalvelua käytettäessä?
S.isäänkirjautuminen ei ainakaan näillä eväillä onnistu.

.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Samat kirjastokortin numero ja salasana eli nelinumeroinen pin-koodi toimivat kirjauduttaessa internetin Kyyti-kirjastoon (Web-Origoon), lainattaessa lainausautomaatilla, varattaessa aikaa kirjaston tietokoneille ja kirjauduttaessa kirjaston tietokoneille.
Jos asiakkaan yrittäessä Web-Origoon tulee hänelle ilmoitus, että tunnukset on lukittu, ei tälle voi tehdä muuta kuin odottaa yksi tunti. Eli lukitus purkautuu yhden tunnin päästä. Tunnukset lukittuvat esim. jos on vahingossa kirjoittanut useamman kerran kirjastokortin tai salasanan jonkun merkin väärin.