Onko minulla "tavallisen" kirjastokortin haltijalla mahdollista varata/lainata kirjoja muistakin kuin kunnallisista kirjastoista, esim Kymenlaakson…

Kysytty

Onko minulla "tavallisen" kirjastokortin haltijalla mahdollista varata/lainata kirjoja muistakin kuin kunnallisista kirjastoista, esim Kymenlaakson Ammattikorkeakoulun kirjastoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kymenlaaksossa alueen Kyyti-kirjastojen kirjastokortilla voi lainata myös Kymenlaakson ammattikorkeakoulun (Kyamk) kirjastosta aineistoa, jos on käynyt rekisteröimässä kirjastokortin jossakin Kyamkin kirjastopisteessä. Varauksen tekeminen internetissä ei vielä onnistu Kyamkin aineistosta, mutta palvelu on tulossa käyttöön lähiaikoina.
Kaupunginkirjastoissa on mahdollista tehdä kaukolainapyyntö, jolloin kirja tilataan jostain muualta Suomesta, esim. maakuntakirjastoista, ammattikorkeakoulukirjastoista tai yliopistokirjastoista. Kaukolainaus on maksullista ja laina-ajan määrittelee lähettäjäkirjasto.