Otsikko
Asun Kouvolassa ja syyskuussa tullessani Helsinkiin opiskelemaan tarvitsisin kirjastokortin Helsingin kirjastoihin. Miten saan sen kätevimmin? Tarvitsen…

Kysytty

Asun Kouvolassa ja syyskuussa tullessani Helsinkiin opiskelemaan tarvitsisin kirjastokortin Helsingin kirjastoihin. Miten saan sen kätevimmin? Tarvitsen teoksia pian eikä minulla varsinaisesti ole mahdollisuutta vielä käydä Helsingissä (useinkaan), mutta ystäväni asuu Helsingissä. Pyydän pikaista vastausta! Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saat kirjastokortin käymällä jossakin Espoon, Helsingin tai Vantaan kirjastossa. Kirjastojen osoitteet ja aukioloajat löytyvät verkosta osoitteesta http://www.helmet.fi . Kortin saadaksesi sinun on todistettava hekilöllisyytesi, samalla saat myös tunnusluvun. Sitten voitkin tehdä varauksia ja myös uusia lainojasi verkossa. Oppilaitosten kirjastoihin sinun täytyy hakea erillistä kirjastokorttia.