Olen juuri muuttanut Helsinkiin ja jotta pääsisin lainaamaan kirjoja haluasin kirjastokortin. Kuinka/mistä voisin saada sellaisen?

Kysytty

Olen juuri muuttanut Helsinkiin ja jotta pääsisin lainaamaan kirjoja haluasin kirjastokortin. Kuinka/mistä voisin saada sellaisen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit saada kirjastokortin periaatteessa mistä tahansa suurkaupunkialueen
toimipisteestä. Käytännössä kannattaa varmaankin mennä lähikirjastoon, siis
kirjastoon, joka on lähimpänä kotiosoitettasi. Mukaan kannattaa ottaa
kuvallinen henkilöllisyystodistus. Alle 15-vuotiailta vaaditaan huoltajan
takaus. Voit käyttää kirjastokorttiasi paitsi Helsingissä myös Espoossa,
Vantaalla ja Kauniaisissa.