Omistan metsätilan Vilppulassa, jossa vietämme loma-aikamme. Olemme lasten kanssa kovia lukemaan. Voiko kirjastokorttia saadaa lomalainen?

Kysytty

Omistan metsätilan Vilppulassa, jossa vietämme loma-aikamme. Olemme lasten kanssa kovia lukemaan. Voiko kirjastokorttia saadaa lomalainen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa kirjastokortit eivät ole mitenkään sidottuja asuinkuntaan. Kirjastokortin saa yleensä minkä kunnan kirjastoon tahansa esittämällä henkilötodistuksen ja sitoutumalla noudattamaan kyseisen kirjaston käyttösääntöjä. Vilppulan kirjasto kuuluu PIKI-kirjastokimppaan ja kortin saa mistä tahansa kimpan kirjastosta.