Otsikko
Voiko tehdä lainoja Helmetistä, vaikka olisi muuttanut Tampereelle?

Kysytty

Voiko tehdä lainoja Helmetistä, vaikka olisi muuttanut Tampereelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit käyttää Helmet-kirjastojen palveluja ja lainata niiden tarjoamia aineistoja, mikäli sinulla on voimassa oleva Helmet-kortti. Kortin haltijuus ei ole sidottu siihen, että pitäisi asua pääkaupunkiseudulla.

Päivitäthän yhteystietosi kirjastoon. Voit tehdä sen Helmet-verkkokirjastossa, mikäli korttiisi on liitetty pin-koodi eli tunnusluku. Mikäli sinulla ei ole pin-koodia, yhteystietojen päivitys tapahtuu kirjastossa.

http://www.helmet.fi/fi-FI

1 ääntä

Kommentit

Voisi täsmentää niin, että saadakseen kortin ja lainausoikeuden kunnalliseen kirjastoon (tai kirjastoryhmään, kuten pääkaupunkiseudulla" Helmet" ja Pirkanmaalla "Piki") ei tarvitse olla koskaan asunut paikkakunnalla, kunhan pistäytyy henkilökohtaisesti hankkimassa kortin sieltä. Vakinainen osoite Suomessa riittää asiakasoikeuksien saamiseen.