Miten toimii kaukolainaus -vai onko tuota ylipäätään olemassa ? Minua kiinnostaisi jotain Louna-kirjastosta ; Helmet ei ole vastannut hankintaehdotukseeni…

Kysytty

Hei , miten toimii kaukolainaus -vai onko tuota ylipäätään olemassa ? Minua kiinnostaisi jotain Louna-kirjastosta ; Helmet ei ole vastannut hankintaehdotukseeni muutaman vuoden aikana .kyse on cd-boxista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit tilata kaukolainaksi sellaista aineistoa, jota ei löydy pääkaupunkiseudun kirjastoista. Kaukolaina toimitetaan haluamaasi Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteeseen ja sen saapumisesta ilmoitetaan sinulle sähköpostitse.
Kaukopalvelupyyntölomake on Helmet –sivuilla:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu/Kaukopalv…

Helsingin kaupunginkirjaston kautta kaukolaina Suomesta ja Pohjoismaista maksaa 4 € / kpl.

Ilmoitit haluavasi kaukolainata jotakin Louna -kirjastoista. Pääsääntöisesti kaukolainoja tilataan Suomessa maakuntakirjastoista, joilla on kaukopalveluvelvoite. Jos etsittyä teosta ei löydy maakuntakirjastoista, niin kyllä niitä tilataan pienemmistäkin kirjastoista ja yleensä kirjastot antavat teoksiaan kaukolainoiksi.
Tietoa pääkaupunkiseudun kirjastojen kaukopalvelusta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu