En löydä kirjastot.fi sivulta kaukolainaa. Löydän kyllä haluamani kirjan vaikka huitsin nevadan kirjastosta, mutta kuinka siihen pääsee käsiksi, kuinka sen…

Kysytty

En löydä kirjastot.fi sivulta kaukolainaa. Löydän kyllä haluamani kirjan vaikka huitsin nevadan kirjastosta, mutta kuinka siihen pääsee käsiksi, kuinka sen saan???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaukolainaus on kirjastojen välistä toimintaa. Kirjastot tilaavat toisista kirjastoista sellaista materiaalia, mitä heidän omissa kokoelmissaan ei ole.

Mene siis lähimpään kirjastoon ja pyydä heitä tilaamaan sinulle kaukolainaksi haluamasi teos. Kirjastot veloittavat kaukolainoista omien taksojensa mukaan, joten se kuinka paljon tilaus sinulle maksaa, riippuu sekä lähettäjäkirjaston taksoista että sen kirjaston taksoista, jonne teos sinua varten välitetään.