Otsikko
Onko jossain Suomessa kirjastossa voi tilata artikkelin skannaus (tai kopiointi) ja sen lahettamisen sahkopostitse (postitse) minulle?

Kysytty

Onko jossain Suomessa kirjastossa voi tilata artikkelin skannaus (tai kopiointi) ja sen lahettamisen
sahkopostitse (postitse) minulle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestäsi ei käy ilmi, oletko Suomessa vai ulkomailla. Joka tapauksessa artikkeleiden kopiointi ja lähettäminen asiakkaalle on yleensä maksullista toimintaa.

Mikäli olet Suomessa, kannattaa ottaa yhteys lähimpään kirjastoon ja tiedustella artikkelia sieltä. Mikäli artikkelia ei ole saatavilla omassa kirjastossasi, se voidaan tilata kaukolainana muualta Suomesta. Suomen yleisten kirjastojen yhteystietoja löytyy osoitteesta http://www.kirjastot.fi/kirjastot/

Mikäli olet ulkomailla ja kyse on suomalaisesta lehtiartikkelista, ota niin ikään yhteys paikalliseen kirjastoosi. Tällöin voit tehdä kaukopalvelupyynnön Suomeen oman lähikirjastosi kautta. Kaukopalveluasiat hoituvat aina kirjastojen välisinä.