Asun Pernajan kirkonkylässä, onko mahdollista saada omaan kirjastooni teidän kautta lainaan lehtiä?Olisin kiinnostunut rakennekynsiin liittyvistä lehdistä Pro…

Kysytty

Asun Pernajan kirkonkylässä, onko mahdollista saada omaan kirjastooni teidän kautta lainaan lehtiä?Olisin kiinnostunut rakennekynsiin liittyvistä lehdistä Pro Nail ja Pro Nail Europe?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos haluat omaan kirjastoosi sellaista aineistoa jota ei siellä ole voit tehdä kaukolainapyynnön omassa kirjastossasi (puh. 6612 262, pernajan.kirjasto@pernaja.fi). Kaukolainan varausmaksu vaihtelee kuntakohtaisesti. Yleisten kirjastojen yhteisen Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun kautta ei välitetä aineistoa.

Tarkastin tiedustelemiesi lehtien saatavuutta. Pronail -lehteä (nettiosoite http://www.nailpro.com/ ) julkaistaan USA:ssa ja tiedonlähteitteni mukaan sitä ei tilata yleisiin eikä tieteellisiin kirjastoihin Suomessa. Sama juttu on lehden Nails (nettiosoite http://www.nailsmag.com ) kanssa. Voi olla että lehteä tilataan johonkin kauneudenhoitoalan oppilaitokseen, mutta kaikkien oppilaitosten tiedot eivät ole julkisuudessa joten en voi asiaa siltä osin varmistaa. Aineistoa voi toki lainata myös ulkomailta, mutta silloin varausmaksut ovat korkeammat.