Helsingin ja Tampereen kirjastoissa olisi aineistoa jota haluaisin lainata. Mutta kotipaikkakuntani on Hämeenlinna. Voinko lainata kyseisiä kirjoja ja noutaa…

Kysytty

Helsingin ja Tampereen kirjastoissa olisi aineistoa jota haluaisin lainata. Mutta kotipaikkakuntani on Hämeenlinna. Voinko lainata kyseisiä kirjoja ja noutaa ne Hämeenlinnan toimipisteestä? Kuinka paljon sellainen maksaisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston kaukopalvelu tilaa asiakkaille muista kirjastoista sellaista aineistoa, jota oman kaupungin kirjastojen kokoelmissa ei ole. Kaukolainan voi noutaa mistä tahansa Hämeenlinnan kaupunginkirjaston toimipisteestä. Lähettäjäkirjasto määrää aineiston laina-ajan, joka on useimmiten noin neljä viikkoa. Kaukolainoja voi myös uusia, jos lähettäjäkirjastossa ei ole varauksia. Kaukolainan hinta on 6 euroa/kpl.
Kaukolainapyynnön voi tehdä esim. verkkolomakkeella osoitteessa: http://kirjasto.hameenlinna.fi/kirjasto/kaukopy.htm