Olen mennyt naimisiin ja sukunimeni on muuttunut. En löytänyt omat tiedot-osiosta mahdollisuutta itse muutta sukunimeäni. Onnistunko tätä kautta?

Kysytty

Hei, olen mennyt naimisiin ja sukunimeni on muuttunut. En löytänyt omat tiedot-osiosta mahdollisuutta itse muutta sukunimeäni. Onnistunko tätä kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Sukunimen muuttaminen kirjastojärjestelmään voidaan tehdä vain kirjastossa. Käy siis lähimmässä kirjastossasi ja ota mukaan kirjastokorttisi sekä kuvallinen henkilöllisyystodistus uudella nimelläsi. Jos et ole vielä saanut uutta henkilöllisyystodistusta, ota mukaan myös maistraatista saatava todistus, jossa uusi sukunimi näkyy.