Meillä Myrskylässä on 16.9. kirkossa Eino Leino lausuen ja laulaen. Haluaisin käsiohjelmaan tietoa Leinon laajasta tuotannosta. Ystäväni on…

Kysytty

Meillä Myrskylässä on 16.9. kirkossa Eino Leino lausuen ja laulaen.
Haluaisin käsiohjelmaan tietoa Leinon laajasta tuotannosta.
Ystäväni on kertonut minulle aikoinaan kuinka monta runokirjaa, romaania, lehtiartikkelia, käännöstä, ym Leinolta on.
Nyt hän on jo huonokuntoinen enkä voi häneltä tätä tietoa saada.
Onko teillä jossain luettelo näistä ?
Joidenkin mielestä Leino oli vain runoja rustaileva juoppo. Tämä luettelo on niin mykistävä että senkin takia haluaisin sen julkaista.
Olisin erittäin kiitollinen tiedosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mitään varsinaista listaa meillä ei ole mutta Eino Leino seuran sivuilla on laajat tietopaketit sekä Eino Leinon elämästä että tuotannosta. "Eino Leino" -otsikon alta löytyy sekä proosatuotanto, runoteokset että näytelmät. "Leinon tekstejä" -otsikon alla kerrotaan, että on arvioitu, että Leino kirjoitti n. 1900 kpl sanomalehtitekstejä. Katso tarkemmin osoitteesta https://www.kainuuneinoleinoseura.fi
Jos eivät nämä tiedot vielä riitä voi lisäkysymyksiä lähettää Suomalaisen Kirjallisuuden Seuraan, sivulta http://www.finlit.fi/ löytyy kysymyslomake.