Mistä löytäisin tietoa Kizhin luostarista ja venäläisestä puukirkkoarkkitehtuurista?

Kysytty

Hei

mistä löytäisin tietoa Kizhin luostarista ja venäläisestä puukirkkoarkkitehtuurista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos hallitsette venäjän kielen niin tutkimuksia Kizin luostarista löytyy useista teoksista eri kirjastoista. Myös jonkin verran näyttäisi löytyvän teoksia, joissa on myös englanninkielinen osuus. Kyyti-kirjastoista löytyy teos: Matkakuvia Laatokan-Karjalasta : tulkua muutkii katsomua : matkakuvia Kiziltä, Sortavalasta, Jaakkimasta, Lahdenpohjasta ja Valamosta kesällä 1988. Noita muita voi kaukolainata lähikirjastosi kautta.