Onko joku muukin tehnyt samoin kuin Laila Hietamies eli saanut kirjansa kahteen kertaan julki eri nimillä?

Kysytty

Onko joku muukin tehnyt samoin kuin Laila Hietamies eli kirjoitti kirjansa nimellä Hietamies, muutti nimensä Hirvisaareksi ja samat kirjat julkaistiin uudestaan uudella sukunimellä? Ei siis salanimellä kirjoittavat, joiden kirjoja julkaistaan myös oikealla nimellä myöhemmin

Vastaus

Vastattu

Jos salanimillä kirjoittajia ei lasketa, niin tietääkseni Laila Hirvisaari on ainut tässä onnistunut kirjailija Suomessa. Varmasti syynä on se, että Hirvisaari oli ja on hyvin suosittu kirjailija. Hänen teoksiaan on myyty Otavan mukaan neljä miljoonaa kappaletta. Suosituista kirjoista toivotaan yhä uusintapainoksia. Linkki Otavan sivuille