Olen ymmälläni. Ovatko Goodwin Gail ja Godwin Gail kaksi eri kirjailijaa? Tekijähaulla saa outoja tuloksia. Goodwin: Äiti ja kaksi tytärtä. Godwin: useita…

Kysytty

Olen ymmälläni. Ovatko Goodwin Gail ja Godwin Gail kaksi eri kirjailijaa? Tekijähaulla saa outoja tuloksia. Goodwin: Äiti ja kaksi tytärtä. Godwin: useita suomentamattomia teoksia ja ruotsinkielinen en mor och två döttrar? Kiitos vastauksista, joita olen saanut aiempiin kysymyksiini.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksen Äiti ja kaksi tytärtä (A mother and two daughters) on kirjoittanut Gail Godwin. Tätä kirjoitusasua on käytetty mm. Kongressin kirjastossa sekä Fennica-luetteloissa . Fennicassa on kuitenkin viittaus nimestä Goodwin Gail nimeen Godwin Gail ja toisinaan kirjailijan sukunimi näyttääkin kirjoitetun myös Goodwin-muodossa. Tämän voi todeta mm. sivulta
HelMet-kirjastoissa tarkastetaan pian, kumpi muoto on oikeampi ja luettelo korjataan, jos siihen on aihetta.