Otsikko
Yritin uusia myöhässä olevia varauksiani, mutta en pystynyt vaan minulle tuli teksti "Uusiminen estetty, koska: Lainauskorttisi ei ole enää voimassa". Johtuuko…

Kysytty

Hei!
Yritin uusia myöhässä olevia varauksiani, mutta en pystynyt vaan minulle tuli teksti "Uusiminen estetty, koska: Lainauskorttisi ei ole enää voimassa". Johtuuko tämä siitä, että olen uusinut lainauksiani jo 3 kertaa? Kiitos jos vastaisitte pikaisesti!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En pysty suoraan sanomaan, mistä on tässä tapauksessa kyse, mutta oletko täyttänyt hiljattain 15 tai 18 vuotta? Jos olet, korttisi pitäisi päivittää. Sen voit tehdä missä tahansa Helsingin, Espoon, Vantaan tai Kauniaisten kaupunginkirjaston palvelupisteessä, kunhan otat mukaan kirjastokorttisi ja kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Alle 18-vuotiaalta kelpaa myös kuvaton Kela-kortti. Helsingin kaupunginkirjaston palvelupisteet löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastot/.

Kyse ei ole siitä, että olisit uusinut lainasi jo kolme kertaa, sillä silloin järjestelmä antaa ilmoituksen ”LIIKAA UUSIMISIA”. Kirjastossa asia saadaan joka tapauksessa kuntoon.