Voiko itse tilaamansa kirjan noutaa kirjastosta, vaikka kirjastokorttia ei ole mukana, mutta muistaa silti oman kirjastokorttinsa numeron?

Kysytty

Hei, Voiko itse tilaamansa kirjan noutaa kirjastosta, vaikka kirjastokorttia ei ole mukana, mutta muistaa silti oman kirjastokorttinsa numeron?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti HelMet-kirjastoissa ei voi lainata pelkästään kirjastokortin numeron kertomalla. Se johtuu siitä, että kirjastokortin numero saattaa joutua helposti vääriin käsiin, jolloin joku voisi käyttää väärinkäyttää numeroa lainaamalla kirjoja toisen kortille.

Sen sijaan varaukset voi lainata kuvallisella henkilöllisyystodistuksella, jos kirjastokortti on jäänyt kotiin. Henkilöllisyystodistuksen on oltava virallinen, eikä esimerkiksi opiskelijakortti tai muut epävirallinen todistus käy lainattaessa.