Onko olemassa minkäänlaista yhteisökirjastokorttia, jolla jokin esim. asumisyhteisö voisi yhteisesti lainata?

Kysytty

Onko olemassa minkäänlaista yhteisökirjastokorttia, jolla jokin esim. asumisyhteisö voisi yhteisesti lainata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yhteisökortin voi saada Kotkan kaupungin alueella toimiva laitos tai yhteisö. Kortin myöntäminen yhteisölle edellyttää henkilötakaajan nimeämistä. Tämän takaajan on oltava yhteisössä vakinaisessa työsuhteessa tai siihen rinnastettavassa asemassa. Hänen on todistettava henkilöllisyytensä korttia haettaessa. Yhteisökortin haltijaa koskevat Kyyti-kirjastojen käyttösäännöt ja maksut. Hakulomake löytyy osoitteesta: http://www.kyyti.fi/sites/default/files/yhteisokortti_fin.pdf tai kirjastoista paikan päältä.