Otsikko
Haluaisin lainata kirjan Keskosen hoitotyö (kirjoittanut Anne Korhonen). Kyseistä kirjaa ei ole saatavilla Lukki-kirjastoalueelta. Asun itse Lohjalla. Katsoin…

Kysytty

Haluaisin lainata kirjan Keskosen hoitotyö (kirjoittanut Anne Korhonen). Kyseistä kirjaa ei ole saatavilla Lukki-kirjastoalueelta. Asun itse Lohjalla. Katsoin koneelta, että esim. leppävaarasta kyseinen kirja löytyy. Pystynkö ulkopaikkakuntalaisen lainaamaan kirjan sieltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoilla (Espoon, Helsingin, Kauniaisten ja Vantaan kaupunginkirjastot) on yhteiset käyttösäännöt, jotka löytyvät Helmet-sivujen Ohjeista ( http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k ). Käyttösääntojen mukaan Helmet-kirjastot ovat kaikille avoimet. Jotta voisi lainata, tarvitsee kirjastokortin, jonka myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite. (Kirjastokortin hankkimisesta on lisäohjeita.)