Moikka, huomasin Entressen kirjastossa ilmoituksen, että tietosuojavaltuutetun määräyksestä kirjoja varaavien asiakkaiden pitää luoda itselleen alias. Voiko…

Kysytty

moikka,
huomasin Entressen kirjastossa ilmoituksen, että tietosuojavaltuutetun määräyksestä kirjoja varaavien asiakkaiden pitää luoda itselleen alias. Voiko sen tehdä netin kautta ja onko ainut tapa hoitaa se paikanpäällä henkilöstön avustuksella ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainut tapa ottaa alias käyttöön, on tulla kirjaston infotiskille.
Mukana mieluusti kirjastokortti ja kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Aliaksia kannattaa keksiä pari varastoon, sillä monet lempinimet ovat jo käytössä.