Otsikko
Kysyn todella tyhmähkön kysymyksen,mutta miten voin ylipäätään saada kirjastokortin? Minulla ei ole ollut pariinkymmeneen vuoteen kirjastokorttia. Saako kortin…

Kysytty

Hei!
Kysyn todella tyhmähkön kysymyksen,mutta miten voin ylipäätään saada kirjastokortin? Minulla ei ole ollut pariinkymmeneen vuoteen kirjastokorttia. Saako kortin hakea netistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun (Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa) kaupunginkirjastojen (Helmet-kirjastot) lainausoikeuden ja kirjastokortin saa, kun saapuu kirjastoon mukanaan voimassa oleva kirjaston hyväksymän henkilötodistuksen. Nämä ovat: EU-maiden henkilöllisyystodistus passi suomalainen ajokortti kuvallinen Kela-kortti Helsingin vastaanottokeskuksen asukaskortti Kotiosoitteen on oltava Suomessa. Ainakaan toistaiseksi korttia ei voi itselleen tilata internetin välityksellä. Lisätietoja kirjastokortista saat esimerkiksi Espoon kaupunginkirjaston sivuilta (http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;17273;17301) tai lähimmästä HelMet-kirjastosta.