Vierailin helmet-nettipalvelussa tarkoituksena varata kirja. Varauksen laitettuani tuli kuitenkin ilmoitus, että toiminto epäonnistui. Huomasin, että omissa…

Kysytty

Hei!
Vierailin helmet-nettipalvelussa tarkoituksena varata kirja. Varauksen laitettuani tuli kuitenkin ilmoitus, että toiminto epäonnistui.
Huomasin, että omissa tiedoissani on kohta "Kortti voimassa:31-12-2010" , onko siis kirjastokorttini vanhentunut? Pitääkö hommata kokonaan uusi vai käydä jotenkin päivittämässä vanhaa? Maksaako tämä toimenpide, sivuilla luki vain, että ensimmäinen kortti on maksuton.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kortin voimassaoloajan loppuminen liittyy varmastikin siihen, että olet täyttänyt jonkin tietyn ikävuoden. Olisiko kyse siitä, että olet täyttänyt viime vuonna 18? Silloin asiakastietoihisi pitäisi vain päivittää, että olet aikuinen. Se vaikuttaa lähinnä vain siihen, ettet saa enää varauksia ilmaiseksi. Toinen mahdollisuus on, että olet täyttänyt vuoden viimeisenä päivänä 15 vuotta, jolloin sinun pitäisi saada uusi kirjastokortti, koska olet 15 vuotta täytettyäsi itse vastuussa kortilla lainatusta aineistosta.

Joka tapauksessa riittää, kun käyt jossakin Helsingin, Espoon, Vantaan tai Kauniaisten kaupunginkirjaston palvelupisteessä ja otat mukaasi kirjastokortin ja kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Korttisi päivitetään saman tien, etkä joudu maksamaan siitä mitään. Tervetuloa!