Olen varannut kirjan, The song of Achilles / Madeline Miller, ja sen varaus status on VARAUS 45 / 45. Mitä se tarkoittaa? Että saan kirjan ihan näillä…

Kysytty

Hei,
Olen varannut kirjan,
The song of Achilles / Madeline Miller, ja sen varaus status on VARAUS 45 / 45. Mitä se tarkoittaa? Että saan kirjan ihan näillä näppäimillä, vai että minua ennen on 45 lukijaa?

Vastaus

Vastattu

Varaus 45/45 tarkoittaa sitä, että olet jonossa sijalla 45 (ensimmäinen luku) ja varauksia on jonossa yhteensä 45 (jälkimmäinen luku), eli olet jonon viimeinen.

Kirjasta on Helmet-kirjastoissa useita eri painoksia. Muiden painosten varausjonot ovat lyhyempiä, joten kannattaa harkita varauksen tekemistä esimerkiksi tästä painoksesta: https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2049903. Tässä on varauksia tällä hetkellä 86, mutta lainattavia kappaleita 14, joten sen saa varaamalla huomattavasti nopeammin kuin sinun varaamasi painoksen (45 varausta mutta vain yksi lainattava kappale).

Nopeimmin kirjan saa luettavaksi e-kirjana: https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2069366. Tätä e-kirjaa on kaksi lainakappaletta ja jonossa yhdeksän varausta. E-kirjojen laina-aika on kaksi viikkoa.