Kauanko Espoon Haukilahden kirjastosta kestää teoksen toimittaminen Helsingin Kannelmäen kirjastoon? Olen nimittäin seurannut jo viikon verran merkkiä matkalla…

Kysytty

Kauanko Espoon Haukilahden kirjastosta kestää teoksen toimittaminen Helsingin Kannelmäen kirjastoon? Olen nimittäin seurannut jo viikon verran merkkiä matkalla, Helmetin "omissa tiedoissa"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varattu aineisto lähtee Espoon kirjastoista joka arkiaamu Espoon lajittelukeskukseen. Sieltä kaupungeittain lajiteltu aineisto lähtee muiden kaupunkien lajittelukeskuksiin. Helsingissä lajittelu tapahtuu Pasilan kirjastossa.
Aikaa aineiston siirtämiseen kaupungista toiseen menee 3-5 arkipäivää.
Joskus voi toki käydä niin, että matka kestää normaalia kauemmin; mennyt vahigossa väärään kirjastoon tms. Näissä tapauksissa kannattaa ottaa yhteyttä omaan kirjastoon, joka lähtee selvittelemään missä aineisto viipyy.