Olen Kanadassa asuva Suomen kansalainen ja saan Suomesta eläkkeeni josta maksan Suomeen sille kuuluvat verot. Helsinki saa kunnallisveroni. Millä lailla saan…

Kysytty

Olen Kanadassa asuva Suomen kansalainen ja saan Suomesta eläkkeeni josta maksan Suomeen sille kuuluvat verot. Helsinki saa kunnallisveroni. Millä lailla saan kirjastokortin jolla voisin lainata sähkökirjoja suomen kielellä. Kirjojen ostaminen on kallista ja suomen kielen säilyttäminen on tärkeä asia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa toimivan HelMet-kirjastokortin saa käymällä jossakin näiden kirjastojen palvelupisteessä ja esittämällä voimassa olevan kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Kortin hankkimishetkellä täytyy myös ilmoittaa Suomessa oleva osoite. Kun kortin on hankkinut ja muuttaa ulkomaille, ulkomaillakin sijaitseva osoite kelpaa silloin. Henkilöllisyyden tarkistamisen vuoksi ei korttia valitettavasti voi saada postitse, vaan se vaatii henkilökohtaista käyntiä.

Osoitteesta http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_j… löytyy lisää tietoa HelMet-kirjastojen kirjastokortista.

HelMet-kirjastoilla on tällä hetkellä kolme sähköisiä kirjoja tarjoavaa palvelua, joista kahdessa on suomenkielistä aineistoa. Osoitteesta http://www.helmet.fi/fi-FI/Digihelmet/Ekirjat/HelMetkirjaston_ekirjapal… löytyvät niiden esittelyt. Ebib-palvelu laajenee 5.6.2013 ja sisältää sen jälkeen peräti sata kohtuullisen tuoretta suomenkielistä teosta.

0 ääntä

Kommentit

luekirja.fi -palvelussa voi myös lukea suomenkielisiä kirjoja, jos ei onnistu hankkimaan kirjastokorttia. Palvelu tosin on maksullinen, mutta tilauksen voi lopettaa milloin vain.