Miten käännetään englannin kielen sana "propagator"?

Kysytty

Miten käännetään englannin kielen sana "propagator"?

Vastaus

Vastattu

Englanti-suomi-suursanakirjan  (Raija Hurme, Maritta Pesonen, Olli Syväoja, 2003) mukaan propagator on suomeksi "levittäjä" tai, jos puhutaan puista "lämpölava" tai "idätyslaatikko".

0 ääntä

Kommentit

Hyvänen aika, yksittäisellä sanallahan voi olla vaikka kuinka monta erilaista "käännöstä" eli vastinetta toisessa kielessä. Riippuu asiayhteydestä! Pitäisi sentään vaivata kertomaan, missä yhteydessä "käännöstä" tarvitaan. On aikamoinen sattuma, jos yleiskielen sanakirjaan olisi osuttu kaksi vuosikymmentä sitten ottamaan juuri sellainen vastine joka sopisi yksittäiseen kysymykseen.
Suomessakin jokin sana voi jollakin alalla tarkoittaa muuta kuin toisen alan terminologiassa.

lyöntivirheen korjaus: pitäisi - - vaivautua kertomaan