Amerikkalainen sukulaisemme kysyi vaikean kysymyksen ja ajattelin, että voisit auttaa. Heillä on siellä lukupiiri ja hän haluaisi siihen luettavaksi…

Kysytty

Amerikkalainen sukulaisemme kysyi vaikean kysymyksen ja ajattelin, että voisit auttaa. Heillä on siellä lukupiiri ja hän haluaisi siihen luettavaksi suomalaisen nykykirjailijan teoksen, joka olisi käännetty englanniksi ja saatavana siellä. Tuleeko mieleenne mitään sopivaa... Kirjan tyylilajia ei mainittu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luettelen tässä muutamia nykykirjailijoita, joiden teoksia on käännetty englanniksi. Siihen en osaa ottaa kantaa onko saatavilla sikäläisissä kirjakaupoissa, mutta nettikirjakaupoista varmaankin pystyy tilaamaan.

Sofi Oksanen: Purge, When the doves disappeared

Tuomas Kyrö: Happy days of the Grump

Leena Lehtolainen: esim. Below the surface, Before I go (dekkareita)

Minna Lindgren: Death in Sunset Grove, Escape from Sunset Grove

Jussi Valtonen: They know not what they do (2014 Finlandia-palkittu teos)

Antti Tuomainen: Dark as my heart

Emmi Itäranta: The city of woven streets (fantasia)

Pekka Hiltunen: Black noise (jännitys)

Rosa Liksom: Compartment no. 6 (2011 Finlandia-palkittu teos)

3 ääntä

Kommentit