Mistä löydän lisätietoja kirjailija Riitta Vartista? Entä arvosteluja hänen kirjastaan Nuoruuden yliopistot (Kirjayhtymä , 1992)?

Kysytty

Mistä löydän lisätietoja kirjailija Riitta Vartista? Entä arvosteluja hänen kirjastaan Nuoruuden yliopistot (Kirjayhtymä , 1992)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestäsi ei käy ilmi, kuinka paljon sinulla jo on tietoa Riitta Vartista. Käytettävissäni olleista kirjallisuuden historioista ym. hakuteoksistä hänestä en löytänyt mitään. Löysin kuitenkin muutaman lehtiartikkelin, joista toivottavasti on hyötyä sinulle.

Simonen, Katri: Kirjailija Riitta Vartti ja omantunnon matkojen anti, Kumppani, 1999 ; 3 ; 9-11, Haastattelu. - Riitta Vartin teokset: Sun lapsuutes, Pispalan enkeli, Nuoruuden yliopistot, Naaraan aika, Taifuunivuosi

Peltonen, Hannele: Orvokkinsa oloinen nainen : jos suurten ikäluokkien tuntojen tallentaja Riitta Vartti olisi mies, häntä olisi kaikesta ylistyksestä huolimatta juhlittu sittenkin eri tavalla, Kansan uutiset (KU), 1997-08-08

Harjula, Kristiina, Riitta Vartti : nelikymppinen nainen murtaa muureja, Uusi nainen, 1992 ; 1 ; 20-23, Kirjailijan haastattelu Pispalasta

Tanskala-Sandström, Raija-Liisa, Bambumajan rauhassa alkoi esikoiskirjailijan sukellus lapsuuteen, Kotiliesi, 1991 ; 6 ; 12-13, 84, Haastateltavana kirjailija Riitta Vartti

Arvosteluja kirjasta Nuoruuden yliopistot löytyy Kirjallisuusarvosteluja-lehdesta, B-osasta vuodelta 1992 n:o 9, s.458; n:o 11, s. 619 ja n:o 12, s. 702.

Lehtien saatavuuden voit tarkistaa ottamalla yhteyttä lähimpään kirjastoosi tai Helsingin kaupunginkirjaston Lib-pressistä (www.lib.hel.fi)