Mitä suomalaisia kirjailijoita, kirjoja on käännetty espanjaksi? Onko niitä saatavilla verkossa? Ostettavissa?

Kysytty

Mitä suomalaisia kirjailijoita, kirjoja on käännetty espanjaksi? Onko niitä saatavilla verkossa? Ostettavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansallisbibliografia Fennican mukaan espanjaksi on käännetty seuraavia
kirjailijoita:
Carpelan, Bo, Delfines en la ciudad,[trad.: Blanca Aguirre]. - Madrid : Ediciones S.M., 1988
Carpelan, Bo: Julius Blom, [trad.: Guillermo Solana] ; [ilustraciones: Margarita Menéndez]. - Madrid : Ediciones SM, [1986]
Carpelan, Bo: Viento salvaje de verano, [trad.: Andrés Hernández Alende] ; [ilustraciones: Irene Bordoy]. - 2. ed. - Madrid 1986.
Forsström, Tua: Antología poética / Tua Forsström ; traducción y prólogo de Jesús Pardo. - Madrid : Endymion, [1995]
Jansson, Tove: La familia Mumin / Trad.: Luisa Borrás ; Ilustraciones: Tove Jansson. - Barcelona : Noguer, 1967
Jansson, Tove: La familia Mumin en invierno / Tove Jansson ; [trad.: Manuel Bartolomé] ; [ilustr.: Tove Jansson]. - Barcelona ; Madrid : Noguer, 1983
Jansson, Tove: El libro del verano / Tove Jansson ; traducción: Jesús Pardo. - 2. ed. - Madrid : Siruela, 1996
Jansson, Tove:La llegada del cometa / Tove Jansson ; traducción de Leopoldo Rodríguez Regueira ; illustraciones de la autora. - 2. ed. - Madrid : Ediciones Alfaguara, 1984
Jansson, Tove :Memorias de Papá Mumín / Tove Jansson ; trad. de Leopoldo Rodríguez Regueira ; ilustraciones de la autora. - Madrid : Alfaguara, 1982.
Jansson, Tove: Una noche de San Juan bastante loca / Tove Jansson ; trad. de Leopoldo Rodríguez Regueira ; ilustraciones de la autora. - Madrid : Alfaguara, 1982
Jansson, Tove: La nina invisible / Tove Jansson ; käänt. Leopoldo Rodríguez Regueira. - Madrid : Alfaguara, 1988
Kalevala: El Kalevala / Elias Lönnrot ; prólogo de Agustín García Calvo ; [traducción del finés de Joaquín Fernández y Ursula Ojanen]. - Madrid: Alianza, 1992
Kivi, Aleksis: Los siete hermanos / Aleksis Kivi ; traducción de Ursula Ojanen y Joaquín Fernández. - [Madrid] : Alfaguara, 1988
Linna, Väinö: Soldados desconocidos / Väinö Linna ; traducción de Rafael Vázquez-Zamora. - Barcelona : Ediciones Destino, 1957
Mattsson, Gunnar: La princesa : (Novela). - Barcelona : Editorial Juventud, 1968
Meri, Veijo :La cuerda / Veijo Meri ; traducción de Jesús Pardo. - Madrid : Endymion, [1995]
Saarikoski, Pentti: Danzas de la oscuridad / Pentti Saarikoski ; tradducción de Irma Siltanen y Renato Sandoval. - Lima : Nido de Cuervos, 1996
Salminen, Sally: Katrina : novela / Salli Salminen ; traducción del sueco de Francisco Torres Ferrer y L. Vegas López. - Barcelona : Ediciones del Zodíaco, 1955
Salminen, Sally: Mariana : novela / Salli Salminen ; traducción de H. Bergman y L. Vegas López. - Barcelona : Ediciones del Zodíaco, 1955
Salminen, Sally: Pequeños mundos / Sally Salminen ; versión española de M. Calzada. - Barcelona : Luis de Caralt, 1961
Sandman Lilius, Irmelin. Bonadea / Irmelin Sandman Lilius ; [trad. del alemán: Asun Balzola] ; [ilustraciones: Justo Barboza]. - Madrid : Ediciones SM, 1986
Sandman Lilius, Irmelin:El unicornio / Irmelin Sandman Lilius ; [ilustraciones ... Tino Gatagán] ; [traducción del sueco: Marta Dahlgren]. - 3. ed. - Madrid : SM, 1994
Sariola, Esa: Una persona querida / Esa Sariola ; traducción de Ursula Ojanen y Joaquín Fernández. - Madrid : Espasa Calpe, 1990
Schoultz, Solveig von: Antología poética / Solveig von Schoultz ; traducción y prólogo de Jesús Pardo. - Madrid : Endymion, [1995]
Seppänen, Unto: Markku y su estirpe : novela / Unto Seppänen ; traducción de Maria Teresa Mayol ; ilustraciones de Mallol Suazo ; decoración de R. Giralt Miracle. - Barcelona : Ediciones Lauro, 1945
Sillanpää, F. E.Lyyli Korkee : novela / F. E. Sillanpää ; versión española de Carolina d'Antin Sutherland ; prólogo de José Sanz y Diaz. - Madrid :Libros y revistas, [1947]
Sillanpää, F. E.:Novelas escogidas : La vida y el sol, La vida ignorada, A ras del suelo, Silja, El camino del hombre, Noches de estío, Belleza y miserias de la vida / F. E. Sillanpää ; tradución de G. y L. Gosse, F. Caballero, F. Valserra y M. Chamorro ; prólogo de Castulo Carrasco. - 3. ed. - Madrid : Aguilar, 1962
Sillanpää, F. E.: Santa miseria / F. E. Sillanpää ; traducción de Manuel G. Santana. - Buenos Aires : Ediciones Siglo Veinte, 1948
Sillanpää, F. E.: Silja : un breve destino de mujer / F. E. Sillanpää ; versión española de Fabricio Valserra. - Barcelona : Luis de Caralt, 1945
Stenius, Göran: Las campanas de Roma : novela / Göran Stenius ; traducción de la versión alemana por Victor Scholz. - Barcelona : Editorial Planeta, 1959
Södergran, Edith: Antología poética / Edith Södergran ; prólogo, selección y traducción por Jesús Pardo. - Madrid : Visor, 1992
Södergran, Edith: Virgen moderna : poesía completa / Edith Södergran ; [ ... traducción: Renato Sandoval e Irma Siltanen]. - Lima : Nido de Cuervos, 1993
Tikkanen, Märta: L'histoire d'amour du siècle / Märta Tikkanen ; traduit du suédois par Philippe Bouquet. - Levallois-Perret : Manya, 1991
Tuuri, Antti: La herencia / Antti Tuuri ; traducción: Ursula Ojanen y Joaquín Fernández. - Madrid : Ediciones de la Torre, 1996
Waltari, Mika: Häneltä on käännetty lähes koko tuotanto. Laitan tähän listaan uusimpia käänöksiä ja painoksia:
El angel sombrio / Mika Waltari ; [traduccíon de Vicente de Artadi]. -[Barcelona] : Plaza & Janes, 1980
El etrusco / Mika Waltari. - Barcelona : Edhasa, 1994
Juan el Peregrino / Mika Waltari ; [trad. por Pirkko-Merja Lounavaara y Ramón Garriga-Marqués]. - Barcelona : Grijalbo, 1986
Marco : el romano / Mika Waltari ; [traducción: Ana Pascual Izuzkiza]. - Barcelona : Edhasa, 1996
S.P.Q.R. : el senador de Roma / Mika Waltari ; [traducción: Eero Aulis Lankinen]. - [2. ed.]. - Barcelona : Edhasa, 1997
Sinuhe, el egipcio / Mika Waltari ; [trad. de Manuel Bosch Barret]. - 4. edición. - Barcelona : Plaza & Janes, 1991
El sitio de Constantinopla : la caída del Imperio Bizantino / Mika Waltari ; [traducción de J. A. González]. - Barcelona : Edhasa, 1994
Ågren, Gösta:Aquí / Gösta Ågren ; traduccion de Renato Sandoval B. e Irma Siltanen. - Lima : Nido de Cuervos, 1992

21 ääntä

Kommentit

Vaikuttavan pitkä ja yksityiskohtainen luettelo! Linkeistä ei ollut enää apua, mutta tässä on muista lähteistä kerättyjä tuoreehkoja teoksia, joita on saatavana verkkokaupoista:

Itäranta Emmi: La memoria del agua
Jalonen Olli: La esfera celeste
Kettu Katja: La comadrona
Krohn Leena: Tainaron
Kunnas Mauri: El Kalevala canino
Kyrö Tuomas: Vatanescu y la liebre
Liksom Rosa: Compartimento No 6
Lindgren Minna: Tres abuelas y un joyeso de ida...
- - y un plan de sabotaje
- - y un cocinero muerto
Lindgren Minna: Viuda, al fin
Lindstedt Laura: Oneiron
Oksanen Sofi: El pargue de los perros
Oksanen Sofi: Cuando las palomas cayeron del cielo
Ollikainen Aki: El Ano del hambre
Rönkä Matti: El hombre con cara de asesino
Sandu Cristina: El equipo de natación
Schatz Roman: Desde Finlandia con amor
Sinisalo Johanna: El núcleo der sol
Statovci Pajtim: Mi gato Yugoslavia
Statovci Pajtim: El corazón de Tirana
Statovci Pajtim: Bolla
Westö Kjell: Espejismo 38