Onkohan Sir Hugh Walpolen romaania 'Above the dark circus' käännetty suomeksi? Jos on, mikä kyseisen teoksen suomenkielinen nimi on? Mistä…

Kysytty

Onkohan Sir Hugh Walpolen romaania 'Above the dark circus' käännetty suomeksi? Jos on, mikä kyseisen teoksen suomenkielinen nimi on? Mistä käännöskirjallisuutta on helpoin etsiä jatkoa ajatellen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuonna 1931 julkaistua kirjaa ei ole suomennettu. Englannin- kielisenä se löytyy ainakin Varastokirjastosta Kuopiosta, josta sen voi oman lähikirjaston kautta saada kaukolainaksi.

Suomennoksista voi etsiä tietoa Suomen kansallisbibliografia Fennican kautta. Fennicassa on "tiedot Suomessa painetuista tai muuten valmistetuista kirjoista, lehdistä, sarjoista, kartoista, audiovisuaalisesta aineistosta ja elektronisista tallenteista sekä ennakkotietoja lähiaikoina ilmestyvistä julkaisuista. Tietokannassa on lisäksi tietoja ulkomailla ilmestyneistä julkaisuista, joiden tekijä on suomalainen tai jotka koskevat Suomea."
http://www.kansalliskirjasto.fi/kirjastoala/fennica/
Hakuun pääsee tästä:
https://fennica.linneanet.fi/webvoy.htm