Otsikko
Missä Internet-osoitteessa on Suomen kaikkien yleisten (kaupungin/kunnan)kirjastojen kirjojen yhteishaku? Niin kuin Ruotsissa on LIBRIS. Tiedän, että sellainen…

Kysytty

Missä Internet-osoitteessa on Suomen kaikkien yleisten (kaupungin/kunnan)kirjastojen kirjojen yhteishaku? Niin kuin Ruotsissa on LIBRIS. Tiedän, että sellainen on myös Suomessa, mutta onko se avoimesti verkossa käytettävissä ja missä osoitteessa? Sitä ei ainakaan selvästi näy SYKEn sivuilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikkien yleisten kirjastojen kokoelmiin kohdistuvaa yhteishakua ei ole käytössä. Useiden eri kirjastojen kokoelmiin samanaikaisesti kohdistuva monihaku löytyy osoitteesta http://www.kirjastot.fi/monihaku/index.html
Siellä on maakuntakirjastojen aineistotietokantoja sekä joitakin alueellisia yhteistietokantoja (esim. Pohjanmaan kirjastot). Kirjastot.fi- sivuilta pääset Monihaut -linkistä.